tiistai 25. tammikuuta 2011

Hasse Walli

Olin viikonloppuna Hämeenlinnassa työkomennuksella. Päivä oli täynnä tiukkaa asiaa, mutta illalla otettiin rennommin. Joskus tekee tosi hyvää pitää työkavereiden kanssa rehellisesti ihan hauskaa. Se sujui helpommin näin, poissa tutuista kuvioista, vähän vieraidenkin kasvojen keskellä. Syntyy yhteishenki: Me ollaan meikäläisiä. Tosin muistakin tykkäsimme.

Vanhalla verkatehtaalla soitti iltasella Hasse Walli. Hän oli loistava. Soitti omia ja muiden biisejä. Höysteenä loistavia kitarasooloja. Ei kuitenkaan liian pitkiä. Ihan mieletön muusikko. Vähään aikaan en ole nähnyt livenä yhtä hyvää.

Kaikki meidän porukasta ei tienneet kuka Hasse on. Vaan minäpä tiesin. Se perustuu erääseen lukioikäisenä Helsingissä vietettyyn päivään. Kaverini Ainon ehdotuksesta vaelsimme Viiskulmaan Digeliukseen ostamaan vinyylejä. Hän osti tiedostavana kuluttajana laadukkaita juttuja. Minä aikani kuluksi selasin kassan vieressä maailmanmusiikkia. Sitten Digeliuksen herrasmiesmäinen myyjäsetä sanoi, että haluaa antaa minulle yhden jutun. Hän vetäisi tiskin alta Hasse Walli ja Asamaan -bändin CD:n ja käski pitää. Kuulemma ajatteli, että voisin tykätä, kun minulla päässä niin afrikkalaisen näköinen huivi (ja niinhän minulla toki olikin). Ja niin minä sitten pidin sen ja paljon olen sitä myös kuunnellut. Niin tuli tutuksi Hasse Walli.

Tässä yksi Hasse Walli ja Asamaan -bändin hiteistä, joka on myös sillä levyllä, joka minulta löytyy. Videonsa ovat kaikki ihan helmiä. Katsokaa youtubesta vaikka tämä, jossa soittavat Kaivopuiston kalliolla. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti