keskiviikko 18. marraskuuta 2009

Ei malta!

Perjantaina oli palkkapäivä, joten kävin lauantaina ostoksilla. Ostin kuvassa olevan tuolin. Se on Jacobsenin Ant Chair, eli muurahainen. Sitä ei tietenkään ollut varastossa, joten joudun odottamaan ehkä vielä huomiseen. En malta millään! Kärsivällisyys ei kuulu hyveisiini. Olen eilisestä asti vilkuillut puhelinta hermostuneena. Jos ei huomenna kuulu, menen kysymään.

Vein myös kehystysliikkeeseen oheisen kuvan. Annan sen lahjaksi. Se on kiitos vuoden mittaisesta mentoroinnista. Työ oli valmis jo maanantaina. Liike on kotimatkan varrella.


Muurahainen on merkittävä hankinta. Olen valmistautunut siihen jo toukokuusta asti. Minulla on kaksi siskolta lainattua, mutta tämä tulokas onkin sitten ikiomani. Se jää, vaikka sisko joskus kaipaisikin omiaan takaisin. Tykkään Muurahaisesta! Se on joutunut melkeinpä ryöstöviljelyyn kahviloiden ja muiden sisustuksissa, koska mallisuoja on (käsittääkseni) poistunut 2000-luvulla, mikä on tuottanut halvempia kopioita markkinoille. Muurahainen ei kuitenkaan ole ihan yhtä suosittu kuin saman sarjan 7-tuoli. Eivätkä kopiot minua vähääkään haittaa, vaikka itse olinkin puritaanina valmis säästämään aitoon.

Kuva: Room

2 kommenttia:

  1. Hyvärilänperheen arkkarit onittelevat kiittävät valistunutta kuluttajaa! Hienoa ettei mennä kaiken maailman kopioihin.

    VastaaPoista
  2. Kiitos krediitistä! Täytyy myöntää, että olen aika ajoin vilkuillut myös kopioita, koska sellainen irtoaisi kolmasosalla aidon hinnasta. Joku niissä silti aina mättää. Ovat kömpelöitä esityksiä aitoon verrattuna. Maalitkin ovat vähän niin ja näin, nolosti kiiltäviä perusmaaleja. Jalat usein paljon paksummasta putkesta ja kiinnitetty jotenkin nolosti... Aidon (joita siis on lainassa) viereen olisi kamala asettaa sellainen. Eron huomaisi ensivilkaisulla.

    Mutta on pakko kyllä urputtaa Artekin asiakaspalvelusta. Heillä kestää nyt 1,5 viikkoa siirtää tuoli Espoosta Helsingin myymälään. Olivat ilmeisesti unohtaneet sen ensimmäisestä kuljetuksesta, joten joudun odottamaan vielä viikon. Aivan pöyristyttävää! Ei nykymaailmassa voi sallia tällaista logistista tehottomuutta. Onneksi olen kärsivällinen asiakas, eikä tuotteella ole kiire.

    VastaaPoista